2020. április 22., szerda

Informatika 2020.04.22 szerda

A mai órán egy kis játékos kódfejtéssel foglalkozunk!
Kattints a linkre! Jó szórakozást!

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/22090338014

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/22090338023

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/22090338062

Komplex gyp. fejlesztés 04.22.

Sziasztok!

Matekozzunk egy kicsit!








Technika-életvitel és gyakorlat 04.22.

                                 Mindenki:

       Tavaszi munkálatok a kertben,a ház körül

Itt a jó idő,ilyenkor rengeteg munka van a kertben,ház körül.
Kérlek,segítsetek szüleiteknek ezekben a feladatokban!
Aki lakásban lakik,az segítsen a háztartásban,a mindennapi feladatokban!
- kérnék fotót,vagy rövid videót,amint segítesz  szüleidnek💜💜💜
A fényképeket,videókat következő technika óráig kérném elküldeni,vagyis,következő szerdáig!
Jó munkát kívánok!




Magyar nyelvtan 04.22.

                               A melléknév

Tk.59-60 oldal
A következő órákon egy új szófajjal foglalkozunk,
a melléknévvel!
Ötödik osztályban is tanultuk a melléknevet,idézzük fel,mit tudunk róla?

Milyenséget,tulajdonságot fejez ki.
Kérdőszava : Milyen?
 - Írd fel a füzetedbe a lecke címét!
 - Másold le a meghatározást a tk.59.oldaláról,ami zöld mezőben van bekeretezve!
 - Olvasd el a leckét a tankönyvből!
 - Írj két oszlopban 5-5 külső és belső tulajdonságot a füzetedbe!
külső tulajdonság                     belső tulajdonság
pl.:piros                                     pl.:kedves

Olvasd el figyelmesen a feladatokat:
Végezd el az 1-es,2-es feladatokat!

Gyakorold a mellékneveket!

Keresd a melléknevet!



                               Kiscsoport

                              Olvasás-írás

Tk.:60.oldal

- Hangoztasd a tanult betűket!
- Olvasd el a betűkapcsolatokat!
- Olvasd el a kékkel írt szavakat!
- Nevezd meg mit látsz a képeken!
- Hangoztasd szótagolva a szavakat!
- Hangoztasd az iránygyakorlatokat!
mi van az alma alatt?
mi van az alma mellett?
mi van a szén fölött?
stb.....
 - Másold le a füzetedbe az állításokat!
 - A felsorolt színek alapján,rajzolja füzetedbe a színek szerint tárgyakat,élőlényeket!

Várom a szép munkáitokat!💜💜💜

Természetismeret 04.22.

        Vizek,vízpartok állatai,ismétlés


Kedves Gyerekek!
 - Ismételjük át,mit tanultunk a kecskebékáról,vízisiklóról,pontyról!
 - Olvasd el a leckéket a tankönyvből!
 - Olvasd el jegyzeteidet a füzetből!
 - Készíts egy táblázatot a füzetedbe,rajzold le a tanult vízparti  élőlényeket és írj le róluk minden fontos tudnivalót!
 - Tanuld meg😊

Kecskebéka
Vízisikló
A ponty



     





Gerinces, kétéltű
7-8 cm, zöldesbarna, rejtőszíne van
Bőre csupasz, nyálkás
Lábujjak közt úszóhártya,
Izmos ugróláb
Rovarokkal táplálkozik
Szaporodása vízhez kötött
Szaporodása:
pete-lárva-ebihal->kopoltyúval lélegzik
Kifejlett állapotban tüdővel lélegzik


Gerinces, kétéltű
60-70 cm hosszú, szürkésfekete
Testét szarupikkelyek fedik
Szájába hegyes foga van
Nincs lába, kígyózó mozgással halad
Békát, halat, egeret fogyaszt
Lágy héjú tojásokkal szaporodik
Többszőr vedlik
Hüllő: testhőmérséklete változó
Védett

Gerinces. Hal.
Testét pikkelyek fedik.
Mozgásszervei az  úszói.
Kopoltyúval  lélegzik.
Ikrával  szaporodik.
Mindenevő:
lárva,féreg,csiga,korhadó növényi részek.
Háta sötét . Hasa világos.
Testrészei: fej,törzs,farok,úszók.



Ismételj Learning Appsel:kecskebéka,vízisikló:
https://learningapps.org/5751625



Ismételj learning Appsel:ponty:
https://learningapps.org/4808684




                                           Kiscsoport

                           Környezetismeret



A növény fejlődése-bab ültetése A bab fejlődése (Tk.21.o.)

 Nézd meg a videót,figyeld meg a bab fejlődésének folyamatát!




Ültess babot!
 - kérj a szüleidtől babot,
 - egy margarinos dobozt,vagy egyéb edényt,
 - tegyél bele kis földet,
 - ültesd el a babot,
 - locsold meg gondosan,minden nap!
Kérlek,fényképezd le időnként a nevelt babodat,hogy meg tudd mutatni!
Míg fejlődik a növényed,gyakorolj
 Learning Appsel:


Jó munkát kívánok💜💜💜

Testnevelés 2020.04.22-24.

Április 22. Szerda: elméleti beadandó feladat!

Másold le az alábbi gimnasztikai szakrajzokat, majd végezd el azokat 15x egymás után a rajz alapján!


Április 23. Csütörtök: elméleti beadandó feladat, jegyre!

Végezz kutató munkát az olimpiai lángról! Válaszolj a kérdésekre!

1, Mit jelképez? 

2, Mikor és hol gyújtották meg az első lángot?


3, Ki találta fel? 


4, Írd le az olimpiai esküt! 


Április 24. Péntek: szatyorban szökdelés

Előtte bemelegítés: helyben futás fél percig, páros karkörzés hátra, majd előre. Törzskörzés jobbra, majd balra. Térdkörzés, bokakörzés, csuklókörzés.

Feladat: Helyezz el szobádban vagy egy folyosón 5-6 darab üdítős vagy vizes palackot. Fogj egy erős szatyrot, amelynek lehetőleg jó hosszú füle van. Állj bele, majd páros lábon szökdelve haladj végig a palackok között szlalomban. Végezd ezt 4 körön keresztül.

Gyógytestnevelés

Szia!

Nézzétek meg a a következő rövid videót!

Úszás-szabályismeret

A megtekintés után kérlek, töltsétek ki a feladatlapot és küldjétek el nekem az alján található küldés gombbal.

Úszás feladatlap


Jegyet adok rá.

Jó munkát!


ÁGI néni