2021. április 27., kedd

Kiscsoport

                                    Kiscsoport

                                   Olvasás-írás


Kedves Gyerekek!😊

Másoljátok le a tulajdonneveket és a közneveket!

Alkossatok mondatokat a képek segítségével,írjátok le a füzetbe!





Gyakorolj Word Wallal!

https://wordwall.net/hu/resource/2117140/k%c3%a9p-mondat-egyeztet%c3%a9s

Jó munkát kívánok!💖



                         Számolás-mérés


Másoljátok le a füzetbe a feladatokat!

Végezzük el a műveleteket!


Gyakorolj Word Wallal!

https://wordwall.net/hu/create/editcontent?guid=cd15dd3a02ef4484ad644304a99baae0


https://wordwall.net/hu/resource/15285012/%c3%bcsd-le-p%c3%a1ros-sz%c3%a1mokat

Jó munkát kívánok!💖

Földrajz

                               Földrajz

             Felszín feletti vizek-folyóvizek


Nézd meg a tananyagot az alábbi kisfilmen:

https://www.youtube.com/watch?v=M67CisUy6zI&t=5s


Írd fel a lecke címét!

A porossal írt szöveget másold le a füzetedbe,tanuld meg!

A folyók a Föld összes víztérfogatának mindössze 0,0001%-át alkotják.

A felszíni vízfolyások vize  a napvilágra lépő forrásokból,

 a felszínről lefolyó csapadékvízből és 

a jeges területeken az olvadékvízből származik.

A Föld felszínén a vízfolyások a lejtés irányába haladnak,majd egyesülnek:

ér-csermely-patak-folyó - folyam.

A főfolyam a vizüket a tengerbe,vagy egy tóba szállítja.

Egy  vízhozamának  ingadozását vízjárásnak nevezzük.

A megtisztított folyóvíz az ember ivóvizét biztosítja.

A tiszta folyóvizekben jelentős a folyami halászat.

A folyók vizén személy-és teherszállítás működik.

A folyók vizét öntözésre és vízi sportokra is használják.


Gyakorolj Word Wallal:

https://wordwall.net/hu/resource/15283850/foly%c3%b3vizek



                                                             Kedves gyerekek!



Folytatjuk az online ének órákat! 
A tananyagunk nagy része népdal. 
Sok népdalt ismerünk, és szerintem szeretjük is énekelni ezeket a dalokat.
Az óra címe: Miért kell népdalokat tanulnunk?

Nézd meg!



Melyik ismert népdalt játszották a zenészek?

Jó munkát!
Tünde néni😊

Magyar nyelvtan

                                                            Magyar nyelvtan

                                        Minőségjelző, gyakorlás


Kedves Gyerekek!😊

Mai órán gyakoroljuk a minőségjelzőt!

Megkeressük a mondatban,elvégezzük  a mondatelemzést!

Kezdjük ismétléssel:

• A minőségjelző valakinek vagy valaminek a tulajdonságát jelöli.

Például: okos gyerek

• A minőségjelző valakinek vagy valaminek a sorban elfoglalt helyét, sorszámát is jelöli. Például: harmadik emelet

• A minőségjelző a jelzett szó minőségét, tulajdonságát, terjedelmét fejezi ki.

• A jelző mindig valamilyen mondatrészhez tartozik és együtt jelzős szerkezetet alkotnak.

Kérdése: milyen? mekkora? hányadik?

Jelölése: Jmi ...................

Gyakorolj Word Wallal:

https://wordwall.net/hu/resource/2591875/minosegjelzo2

https://wordwall.net/hu/resource/2591807/minosegjelzo

https://wordwall.net/hu/resource/14568160/melyik-sz%c3%b3-min%c5%91s%c3%a9gjelz%c5%91-mondatban

Írjátok le a füzetbe:Gyakorlás


Ödön becsületes fiú volt.

A tegnap a boltban egészséges dolgokat vettem.

Add vissza a piros ruhám!

Az első polcon lehet a lekvár.

Esős napon nem megyek kerékpározni.

Elemezzétek  a fenti mondatokat!

Keressétek meg a minőségjelzőt!

Jelöljétek a mondatban!

Készítsetek ágrajzot a tanult módon:



Jó munkát kívánok,várom a jó megoldásokat a közös csoportba💖

Történelem

                                Történelem


                                Kiegyezés

                                    ismétlés


Kedves Gyerekek!😊

A mai órán gyakorolni fogunk. 

A múlt órán tanult kiegyezésről lesz szó.

Kezdjünk egy kis ismétléssel. 

Ismétlésként olvassátok el a vázlatot!

A kiegyezés

1867

-          Ferenc József császár megegyezett a magyar uralkodó osztállyal.

-          A kiegyezést Deák Ferenc készítette elő.

-          1867-ben megtörtént a kiegyezés.

-          Magyarország önállóságot kapott, de a Habsburg Birodalom része maradt.

-          Megszületett az új állam: az Osztrák-Magyar Monarchia.

-          Az Osztrák-Magyar Monarchia kétközpontú állam volt.

-          Központok: Bécs és Pest-Buda.

-          Ismét magyar kormány alakult.

-          A hivatalos nyelv: magyar és német

-          A külpolitika, a pénzügy és a hadügy irányítása közös tevékenység volt.

-          A hatalmat a két legnagyobb nemzet (magyar és osztrák) birtokolta.

-          Az Osztrák-Magyar Monarchia területén élő kisebb nemzetek (csehek, szlovákok, románok, szerbek, horvátok) nem voltak függetlenek, önállóak.

 

  1. Feladat: Csoportosítás. Állításokat fogtok olvasni. Olvasás után el kell döntenetek, hogy melyik hatalom érdekében történt a kiegyezés. Az állításokat húzzátok a megfelelő helyre.

https://learningapps.org/display?v=p66h9rwu521

 

  1. Feladat: Kirakó. Három csoportot különböztethetünk meg. Az osztrák minisztérium, a magyar minisztérium és a közös minisztérium alá tartozó tevékenységeket. Figyelmesen olvassátok el a fogalmakat és csoportosítsátok a megfelelő helyre. A feladat végén jutalom vár rátok!

https://learningapps.org/display?v=pyx4kg0h521

 

  1. Feladat: Hiányos szöveg. Olvassátok el a mondatokat. Olvasás után kattintsatok a hiányzó mezőre és válasszátok ki a megfelelő szót. Figyeljetek, hogy értelmes mondatokat alkossatok.

https://learningapps.org/display?v=pm0kth96a21

 

  1. Feladat: Legyen Ön is milliomos. Olvassátok el a kérdéseket és válaszoljatok helyesen. Jól gondoljátok át a válaszokat.

https://learningapps.org/display?v=phkzyjpr521

 

  1. Feladat: Nézzétek meg figyelmesen az új állam címerét. Írjátok le a füzetbe, hogy mi az amit először észrevesztek rajta.


 



  1. Feladat: Soroljátok fel az Osztrák-Magyar Monarchia területén élő kisebb nemzeteket. Írjátok le a füzetbe!

 

  1. Feladat: Másoljátok le a füzetbe az alábbi kérdéseket. A kérdésekre teljes mondattal válaszoljatok! Segítségül használjátok a tankönyvet és a vázlatot!

 

• Mi történt a kiegyezés után a birodalom kisebb nemzetiségeivel? 

• Szerinted a kisebb nemzetek elégedettek voltak az akkori rendszerrel? 

Ha az Osztrák-Magyar Monarchiába élnél, te melyik nemzethez tartoznál? Írd le miért azt a nemzetet választottad volna!

 

Sok sikert és jó munkát kívánok,Laura néni 💖

Matematika - Geometria

                      Matematika - Geometria


                                       Sokszögek kerülete


Kedves Gyerekek! 😊 

Ma a sokszögek kerületeivel fogunk foglalkozni.

Írjátok fel a lecke címét a füzetbe!

A pirossal írt szöveget másold le a füzetedbe!

Rajzold le a sokszögeket egymás alá és írd mellé a kerületük képleteit!

Kezdjük egy kis ismétléssel.

Mi is a kerület?

A kerület az alakzatokat határoló vonalak együttes hosszúsága.

Jele: K

Például: 



A kerületek kiszámítására ismerünk néhány képletet. Most ezeket fogjuk átismételni.



Dolgozz a tankönyvben!

A Tankönyv 127-128. oldalán található feladatokat old meg.

1.      Feladat: Rajzolj a füzetedbe egy szabálytalan sokszöget. Vonalzóval mérd meg az oldalait és számold ki a kerületét.

 

2.      Feladat: Melyik sokszög kerülete a legnagyobb? Számold ki a kerületeket a füzetbe és húzd alá a legnagyobbat.

 

a.) 6cm, 4cm, 3cm, 3cm

b.) 4cm, 4cm, 7cm, 7cm

c.) 4cm, 3cm, 3cm, 2cm, 2cm, 4cm, 2cm

Sok sikert és jó munkát kívánok,Laura néni💖


Napközi

 

Újra együtt!!

Nagy puszi mindenkinek!

Mára hoztam egy kis matematikai gyakorlást, méghozzá egy kis Szöveges feladatot!

https://www.nkp.hu/tankonyv/matematika_5_nat2020/lecke_06_009

Jó szórakozás és munkát nektek hozzá!

 💓

Hittan

 

Drága gyerekek!

Mai órán egy kicsit gondolkozzunk el azon hogy milyen is egymáson, egymásnak segíteni! arra kérlek hogy írd le nekem ma kinek fogsz segíteni!

Hoztam hozzá egy  kis filmet! Várom hogy megosztd velem!

https://www.youtube.com/watch?v=h4wFLWJ8MG4