2020. május 20., szerda

Vizuális kultura!


Sziasztok drága csibéim!
Bocsánat hogy kicsit későn küldöm az anyagot!
De remélem annál jobban fogjátok élvezni!
Most haladnánk egy picit tovább!
A múlt órán miről is volt szó?..................................................
Igen a RENESZÁNSZRÓL!
Most megnézzük hogy mi is jött ez után a korszak után! Nézzétek meg !


Ez a kis film az új kor kezdetettéről szól!
most pedig nézzétek meg az ebben az idő szakbak alkotó egyik kedvenc festőmről a kisfilmet!
Jól nézzétek meg, mert a jövőheti feladat őrá fog épülni!


Jó szórakozást kívánok a kis filmekhez!
Nagy ölelés és puszit küldök mindenkinek!!
Mici néni!



Természetismeret 05.20.


                  A mágneses kölcsönhatás

Tk. 103-104. oldal

Mai órán a mágneses kölcsönhatást tanulmányozzuk😊
Mielőtt elkezdenénk,nézzük meg, hogyan működik a mágnes:

https://www.youtube.com/watch?v=VctbrwK6Znk

Írd fel a lecke címét és másold le:

A mágneses kölcsönhatás mező típusú kölcsönhatás.
A mágnesnek hatása van a tárgyakra akkor is ha nem a közvetlen közelében vannak.
A természetes mágnes a magnetit.
Földünket hatalmas mágneses mező veszi körül,Észak-Dél irányú.
Ha iránytűt veszünk a kezünkbe,mindig Északra mutat.

Rajzolj egy mágnest a füzetedbe!
Nézzük meg,mi az a mágneses kölcsönhatás:

https://www.youtube.com/watch?v=ZWUV20rEf90


Gyakorolj Learning Appsel:
https://learningapps.org/4358311


Ellenőrizd tudásod!
https://learningapps.org/4826208


Szorgalmi feladat:
https://learningapps.org/display?v=pew19set520

                       Jó munkát kívánok💜💜💜

Technika-életvitel és gyakorlat 05.20.

                           A kerékpár


Kedves Gyerekek!
Mai órán egy olyan közlekedési eszközzel foglalkozunk,mely rendkívül közkedvelt,sokan használjátok😊

Nézzük meg a kisfilmet a kerékpár történetéről:


Nézzük meg,hogyan készült a kerékpár:



Végül,lássuk melyek a kerékpár kötelező tartozékai:

Gyakorolj Learning Appssel:


           Jó kerékpározást kívánok Mindenkinek!💜💜💜

Magyar nyelvtan 05.20.

                     A számnév-gyakorlás


Feladatlapok 80-81. oldal

Kedves Gyerekek,mai napon gyakorolni fogunk  a számnevekkel!
Idézzük fel:
"A számnév valakinek vagy valaminek a mennyiségét vagy 
a sorban elfoglalt helyét fejezi ki."

Hangolódjunk Learning Appssel:

https://learningapps.org/display?v=pepru0bnk20

Végezd el a feladatokat utasítás szerint!


Gyakorolj tovább:


Ellenőrizd tudásod Word Wallal:
https://wordwall.net/hu/resource/2417711/sz%c3%a1mn%c3%a9v

                          Jó munkát kívánok!💜💜💜


                                              Kiscsoport
                                             Olvasás-írás

Tk.:68.oldal
Kedves Nóri, Tami,Márk,Martinka,ma a testrészek neveiről szóló mondókát fogjuk olvasni:
- Hangoztasd a tanult betűket!
- Olvasd el a betűkapcsolatokat!
- Olvasd el a kékkel írt szavakat!
- Nevezd meg mely testrészeket mutatják  a képeken!
- Olvasd el a testrészekről szóló mondókát:


Másold le a füzetedbe a mondóka első versszakát,
gyöngybetűvel😊

Gyakorolj Okos Dobozzal:
http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=317&select_osztaly_search=1-4-osztaly&select_tantargy_search=kornyezetismeret&select_temakor_search=osszes-temakor


                         Jó munkát kívánok!💜💜💜

Gyógytestnevelés

Szia!

Mai feladatot a videó elindításakor találod. Keress egy párnát és dolgozz azzal.
Jó munkát!
Ági néni

Ügyességi feladatok párnával

Komplex gyp. fejl. 05.20.

Sziasztok!

Egy kis helyesírás vár ma Rátok!

Melyik a helyes? Válaszd ki!
fiú – fijú        dija – dia        millijó – millió        hijú – hiú        Mária – Márija
fijók – fiók      tejás – teás         dijó – dió            Júlia – Júlija      szia – szija
szíja – szía       dijadal – diadal      miatt – mijatt      viasz – vijasz  tijed – tied
miénk – mijénk      feléje – felée     kijé – kié       Beja – Bea    macija – macia

Keresd az összetartozó szótagokat! 
bá-          -lyű         zsák-        -ja          bő-         -szály        -ja          u-            -ja          -jos          sza-         fal-         göm-        -lag          fe-           fed-        -je            -ja           -je

A lenti szavak toldalékos alakjaival egészítsd ki a címeket!
születésnap, ruha, félkrajcár, kaland, napló, hét fej
A kiskakas gyémánt _____________________________________
A császár új ___________________________________________
Boribon ______________________________________________
A ________________________________ tündér
Süsü újabb ____________________________________________
Pöttyös Panni __________________________________________

Pótold a szöveg hiányzó betűit!
Hazaterelte a __uhász a nyá__at, be a karámba. Ott már várt rá a legkisebb kirá__kisasszony. Nem szólt egy szót sem, hanem elnézte a __uhászt, amint megfe__te a birkákat. A __uhász pedig az első fe__és te__el megkínálta a kirá__kisasszonyt.

Komplex gyp. fejl. 05.20.

Sziasztok!

Egy kis helyesírást hoztam mára! 

Egészítsd ki a szavakat ly vagy j !

a)

Ha fölszállsz a buszra, __ukaszd ki a  __egyet!

 A __éghegynek csak a csúcsa látszik ki.

Egész é___ el erősen fú__ t a szél.

A tarack gyökere mé__ en van a tala__ ban.

Kifo__ t a te__  a ne__ lonzacskóból.

Önfeledt kaca__ hallatszott ki a gyerekek szobá__ ából.

Ezt a kara__ t még  tava__ vásároltuk.

He__, de __ó kedvetek van!

Az ú__ __ égpá__ án edzenek a gyoskorcso__ ázók.

Ne i__ esztgessétek egymást!

b)
A ház ereszéről  hosszú __égcsapok lógnak.

Kérsz egy karé__  kenyeret?

A ká__ ha mögött lustán nyú__ tózkodik a cica.

A kristá__ vázában gerbera díszeleg.

A gyerekek az udvaron vidáman, kedé__ esen beszélgetnek.

 Ólomkristá__  ke__ hek csillogtak a kasté__  egyik termében.

A karva__  a sasok család__ába tartozó, galamb nagyságú ragadozó

madár.

Mátyást a Duna  __egén választották kirá__ á.

A nagy hó idén is komo__ an akadá__ ozta a közlekedést.

 Az iskola udvarán télen korcso__ apá__ át készítettünk.
  

Informatika 2020.05.20. szerda

Kedves gyerekek!
Kattints a linkre és oldd meg a feladatot!

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/25316646558

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/25276478690

Akinek van otthon Paint programja, azok rajzoljanak a program segítségével egy tavaszi virágot! Majd küldjék el nekem lefényképezve a csoportba vagy akár e-mailben is: adrienn.tabit@gmail.com

Jó munkát! 

Testnevelés 2020.05.20-22.

Május 20. Szerda

Párosítsd a fogalmakat a megfelelő mozgásformával. A bal oldal oszlopban lévő szavak mindegyikének van egy megfelelője a jobb oldali oszlopban. Kössétek össze, vagy írjátok egymás mellé a meg az összetartozó fogalmakat!

futás saroklendítéssel
fejállás
kézállás
hátrafelé futás
kiütő
zászlószerző
fejkörzés
kosárlabda
futball
felülés
fekvőtámasz
bokakörzés
plank
mocsárfogó
futóiskola gyakorlat
gimnasztika
iskolai játék
sportjáték
erősítő gyakorlat


Május 21. Csütörtök: Tabata edzés

A tabata edzés lényegét mostanra azt gondolom mindenki ismeri. Több állomáson kell teljesítened különböző gyakorlatokat. Minden állomáson 1 percig folyamatosan kell dolgoznod. Keress egy zenét a telefonodon, nézd az időt és percenként variáld az állomásokat!

1. állomás: hanyatt fekvés, biciklizés
2. állomás: felülés
3. állomás: jumping-jack

4. állomás: 4. ütemű fekvőtámasz
5. állomás: plank-fekvőtámasz
6. állomás: helyben futás saroklendítéssal


Május 22. Péntek: Labdás koordináció labdával

Tekintsd meg az alábbi videót, amelyben labdával végzett koordinációs ügyességi feladatok láthatók. Csináld meg ezeket Te is, biztosan ügyes leszel!


Sok sikert, és kellemes hétvégét kívánok Nektek!