2021. április 20., kedd

Földrajz

                                    Földrajz


Sziasztok!

A mai földrajz órán az óceánokról és a tengerekről fogunk tanulni.

Olvassátok el a földrajz tankönyv 11-12. oldalán található leckét.

Olvassátok el az általam összeállított szöveget is. A pirossal kiemelt részeket írjátok le a füzetbe.

A Föld vizei

A Föld felszínének legnagyobb részét az óceánok és a tengerek alkotják.

A Föld felszínének arányai:

-          71% víz

-          29% szárazföld

Megkülönböztethetünk felszín feletti és felszín alatti vizeket. Ma a felszín feletti vizekről lesz szó. Azon belül is az óceánokról és a tengerekről.

A felszín feletti vizek

Óceánok, tengerek

Az óceánok és a tengerek a földfelszín nagy állóvizei.

Az óceánok:

-          a kontinensek között elterülő vizek

-          önálló áramlási rendszerrel rendelkeznek

-          hatalmasak és nagyon mélyek

Három nagy óceánt különböztetünk meg:

-          Csendes-óceán

-          Atlanti-óceán

-          Indiai-óceán

Egyesek az óceánok közé sorolják a Jeges-tengert és a Déli-óceánt is. Ám ez mai napig vitatott.

Nézzétek meg a legnagyobb óceánok, kontinensek elhelyezkedését a térképen.



Tengerek:

A legtöbb tenger a szárazföld peremén található. Az ilyen tengereket peremtengereknek nevezzük. A peremtengereket az áramlatok az óceánokhoz kapcsolják.

A kontinensek között elhelyezkedő tengereket pedig beltengereknek nevezzük.

Megkülönböztethetünk:

-          édesvizű tengereket

-          sós vizű tengereket

A legtöbb tenger sós. A konyhasó nagy részét a tengerekből nyerik.

Az óceánok és a tengerek vizei állandó mozgásban vannak. A víz hullámzik, áramlik, megemelkedik, vagy visszahúzódik. Ezeknek a mozgásoknak hatalmas erejük van és látható nyomot hagynak maguk után.

A tenger szintjének ismétlődő mozgásait árapálynak vagy tengerjárásnak nevezzük.

A tenger emelkedése a dagály, a tenger süllyedése pedig az apály.




Nézzétek meg a képeket az óceánok, tengerek mozgásáról.

Van, amikor a vizek nagyon nyugodtak és szépek. Ám előfordulhatnak viharok is. A nagyobb viharokat és a hatalmas hullámokat egyesek az óceánok, tengerek haragjának nevezik.






1.Feladat: Figyeld meg az óceánokat és a kontinenseket. A jelölőket húzd a megfelelő helyre.

https://wordwall.net/hu/resource/13692568

2.Feladat: Olvasd el figyelmesen a kérdéseket. Válaszolj helyesen a kérdésekre és légy te az első.

https://learningapps.org/display?v=pqrkxyci321

3. Feladat: Szókereső. Keresd meg a tengerek neveit.

https://learningapps.org/display?v=pte2rogej21

4. Feladat: Figyelmesen nézd meg a következő képet. A kérdéseket írd le a füzetbe. A kérdésekre teljes mondattal válaszolj.


  • 1. A Földközi-tenger melyik két kontinens között fekszik?
  • 2. Az Arab-tenger mely kontinenseket érinti?
  • 3.A Kaszpi-tenger melyik két kontinens között fekszik?
  • 4.A Karib-tenger mely kontinenseket érinti?
  • 5.Feladat: Igaz/Hamis. Olvasd el a kérdéseket és döntsd el, hogy igazak vagy hamisak.

     

    https://wordwall.net/hu/resource/14818915

    Az óra végén nézzétek meg ezt a videót. Többek között az óceánok és a tengerek élővilága miatt is fontos, hogy óvjuk a környezetünket. Ne szemeteljünk!

    https://www.youtube.com/watch?v=KAwEOyrJb_s


    Jó munkát kívánok💖

    Magyar nyelvtan

                            Magyar nyelvtan


    Sziasztok! A mai órán a minőségjelzőket fogjuk gyakorolni.

    1. Feladat: Ágrajzok és mondatok. Olvasd el figyelmesen a mondatokat. Keresd meg a mondatok ágrajzát és párosítsd őket. Az ágrajzok képeit ki tudod nagyítani, csak rá kell kattintanod.

    https://learningapps.org/display?v=pmj0dbjft21

    1. Feladat: Olvasd el a szószerkezeteket. Válaszd ki a minőségjelzős szószerkezeteket, majd írd le őket a füzetbe.

     

    -          pl.:piros rózsa           - zenét hallgat                         - figyelmesen olvas

    -          unottan néz                 - tiszta udvar                          - könyvet olvas

    -          szorgalmas diák         - izgatottan várakozik             - filmet néz

     

    1. Feladat: Az előző feladatban kiválasztott minőségjelzős szószerkezetekkel alkoss mondatokat. Mindegyik jelzős szószerkezettel egy mondatot írj a füzetbe.

     

    1. Feladat: A következő feladatban közmondások szerepelnek. A közmondások hiányosak. A minőségjelzős szerkezeteket húzd a megfelelő helyre és egészítsd ki a közmondásokat.

    https://wordwall.net/resource/14801431

     

    1. Feladat:  Elemezd a következő mondatokat. Az elemzés után készíts ágrajzokat.

    • A szőke kislány a kutyájával játszik.

    • Piros pipacsot szedtem a réten.

    • Erik elvesztette a kék kabátot.

    • A testvérem színes ceruzával rajzol.

    1. Feladat: Figyelmesen nézd meg a képet. Alkoss 2 mondatot, amelyben minőségjelző is van. A mondatokat írd le a füzetbe. A mondatokat elemezd.


    Sok sikert és jó munkát kívánok,Laura néni!😊

    Ének-zene

                                          Ének-zene



     Kedves gyerekek!


    Folytatjuk Kodály: Háry János c. daljátékát!

    Nézd meg a következő részt:





     Kérdések.

    - Mit csináltak a csata végén a halottak?
    -Mi volt a terve Mária Lujzánal?
    -Melyik ismert katonadal csendült fel ebben a részben?

    Énekeld el ezt a katonadalt!




      Jó munkát!

    Tünde néni

    .

    Matematika

                      Matematika Geometria

                                Gyakorlás


    1.)Feladat:Testek síkidomok,csoportosító:

    https://wordwall.net/hu/resource/12297795/testek-s%c3%adkidomok-gyakorl%c3%a1s


    2.)Feladat:Tudnivalók háromszögekről:

    https://wordwall.net/hu/resource/4658221/h%C3%A1romsz%C3%B6gek

    3.)Feladat: Háromszögek csoportjai. Nézd meg a képeket. Írd a háromszögek nevét a megfelelő helyre.


    https://learningapps.org/display?v=p7czp8fij21


    4.)Feladat: Olvasd el a mondatokat. Válaszd ki a helyes megfejtést és húzd a megfelelő helyre. 

    https://wordwall.net/hu/resource/14370099 



    Várom a jó megoldásokat a közös csoportba!


    Jó munkát kívánok!💖

    Történelem

                                     Történelem

                   Császári önkényuralom-ismétlés


    Kedves Gyerekek!😊

    Mai töri órán ismételjük át amit a császári önkényuralomról tanultunk!

    Dolgozzatok  a munkafüzet 37. oldalán.

    Olvassátok el figyelmesen a kérdéseket!

    Válaszoljatok ezekre!

    A válaszokhoz használd a tankönyv 67-68.oldalát és a blogon található leckét is.


    Várom a helyes válaszokat a közös csoportba!

    Jó munkát kívánok💖

    Komplex gyógypedagógiai fejlesztés 04.20.

     

    Hittan

     

    Drága gyerekek!!

    A mai órára is egy kis filmet hoztam nektek!

    Remélem mindenki szereti ezeket a kis szösszeneteket!

    A mai órán viszont még egy kis pluszt szeretnék kérni tőletek!

    Kérek tőletek egy rajzot amin a legjobb barátod van!

    https://www.youtube.com/watch?v=A4-G7YpSFb4

    Jó szórakozást és  várom a munkákat ,amit osztályozni fogom!

    Napközi

     

    Napközi!

    Ma délutáni feladatod, hogy tervezz magadnak egy vállalkozást. Szeretném hogyha pár mondatban mutasd me nekem ezt a céget.

    -Neve

    -Mivel foglalkozik

    -Hól fog működni a cég

    Nagyon várom a munkákat!

    Küldök hozzá nektek egy LOGÓ szerkesztő programot!!

    https://www.canva.com/design/play?category=tACZCvjI6mE&type=TAB7AVEOUWQ