2021. április 13., kedd

Matematika

                            Matematika

                             Geometria


Kedves Gyerekek!

Dolgozzatok a Munkatankönyv 112-113 oldalán!

Végezzétek el a feladatokat a síkidomokkal!

Használjatok vonalzót,hegyes ceruzát!


Válaszoljatok a kérdésekre!


Jó munkát kívánok💖

Földrajz

                                   Földrajz

                      A hőmérséklet.A szél

                                 tk.:8-9 o.

1. Bevezetés

Sziasztok, gyerekek!

Ma két témánk is lesz. De bevezetésként oldjátok meg ezt a feladatot az időjárás elemeiről!

https://learningapps.org/19171929

A következő találós kérdések segítenek kitalálni, mi lesz a mai óra két témája.

https://learningapps.org/19174832

 

2. Elmélet: hőmérséklet

Az első témánk tehát a hőmérséklet. Nézd meg az alábbi videót figyelmesen, egymás után kétszer!

https://drive.google.com/file/d/1sOBd6KWxdTur4Gm82ms1mwVH0xeXd_1y/view?usp=sharing

 

3. Feladat

Kérlek, másoljátok le ezt a jegyzetet a tankönyv anyagáról:

                                      Hőmérséklet

 A Nap fénye:

·         -megvilágítja és felmelegíti a Föld felszínét

·        - fény és hősugarak érkeznek a földfelszínre

·         -napsugárzás -> felmelegedés -> hőmérséklet alakítása

 

A hőmérséklet és a Föld:

·         - Föld forgása -> a nappalok és az éjszakák váltják egymást

·         - nappal: napsugárzás -> melegebb

      - éjszaka: nincs napsugárzás -> hidegebb

·          - nyár: a napsugarak hajlásszöge nagyobb -> hosszabb nappalok, magasabb hőmérséklet

·         - a levegő hőmérséklete a földfelszíntől távolodva csökken: 200 méterenként kb. 1 °C-ot

 

 

 4. Feladat: Számolás

Nyisd ki a tankönyv 8. oldalát! Elemezd az ábrát. Próbáld kiszámolni, hogy egy átlagos nyári, illetve téli napon hány órán át van napsütés és hány órán át van sötétség! Az „ÓRA” felirat jelzi az időpontot, alatta pedig a sárga szín a napsütéses órák időtartamát.

 

5. Elmélet: Szél

A második témánk a szél. Nézzétek meg a hozzá kapcsolódó videót!

https://drive.google.com/file/d/1oQf5gPztn-IL8OaDhd-W71jSAlAT8Uh-/view?usp=sharing

 

6. Feladat: Vázlat 

Kérlek, másoljátok le ezt a jegyzetet a tankönyv anyagáról

                                                       Szél

Légáramlás:

·        - meleg levegő: ritkább, könnyebb -> felemelkedik

·         -hideg levegő: sűrűbb, nehezebb -> lesüllyed, kiszorítja a meleg levegőt

·         -> folyamatos mozgás -> légáramlás -> szél

 

A széle ereje, iránya:

·         -a levegő hevesebben áramlik -> nagyobb az ereje -> erős szél

·         -Magyarország.: viharos szelek sebessége: 100 km

·         -arról az égtájról kapják a nevüket, ahonnan fújnak

·         -Magyarország.: nyugati szelek a leggyakoribbak

 

A szél hasznosítása:

·         -vitorlás hajók, szélmalmok

·         -erőművek a szélenergia hasznosítására


7. Feladat: A szél képződése

Oldd meg a következő feladatot! Állítsd sorrendbe a szél képződésének lépéseit!

https://learningapps.org/19178043

 

8. Feladat: Levezetés

Levezetésképp oldd meg ezt a párosító feladatot!

https://learningapps.org/6267106

 

Szuperek voltatok!

Fanni néni💖


 

Magyar nyelvtan

                         Magyar nyelvtan

                             Minőség jelző


A mai órán a minőségjelzőről fogunk tanulni.

Olvassátok el a nyelvtan tankönyv 89. oldalát.

Írjátok fel a füzetbe a lecke címét és másoljátok le a minőségjelzőre vonatkozó szabályokat!

Minőségjelző

• A minőségjelző valakinek vagy valaminek a tulajdonságát jelöli.

Például: okos gyerek

• A minőségjelző valakinek vagy valaminek a sorban elfoglalt helyét, sorszámát is jelöli. Például: harmadik emelet

• A minőségjelző a jelzett szó minőségét, tulajdonságát, terjedelmét fejezi ki.

• A jelző mindig valamilyen mondatrészhez tartozik és együtt jelzős szerkezetet alkotnak.

Kérdése: milyen? mekkora? hányadik?

Jelölése: Jmi ...................

  1. Feladat: Csoportosítás. Gondoljátok át mi jellemző a fiatalokra és mi az idősekre. Húzzátok a jelzős szerkezeteket a megfelelő csoportba.

https://learningapps.org/display?v=p8umwutwt21

  1. Feladat: Figyelmesen nézzétek meg a képet! Soroljatok fel 5 tulajdonságot az emberekről. Írjátok le a füzetbe.



 

  1. Feladat: A mondatokat írjátok le a füzetbe és elemezzétek. Jelöljétek az alanyt, az állítmány és a minőségjelzőt.

• A beteg gyerek feküdjön az ágyban!

• A mosolygós tanárnő köszönti a gyerekeket.

• A forró tea megsütötte a számat.

  1. Feladat: Figyelmesen nézzétek meg a képet! Nézzétek meg az állatok tulajdonságait. Írj 3 mondatot, amelyben minőségjelző is van. A minőségjelzőket jelöljétek a mondatokban.

Például: A csíkos zebra az oroszlán és a zsiráf között fekszik.


Jó munkát kíván,Laura néni💖

Mici néni hittanórája Győzelem

Mici néni hittanórája

Győzelem

Kedves Gyerekek! 

A mai napon azt kérem tőletek, hogy nézzétek meg ezt a két videót.

Naphimnusz

A győzelem

Szeretettel: 

Mici néni

Történelem

 

                               Történelem

Intézkedések a szabadságharc bukása után

tk:64-65

Sziasztok!


Előző órán a világosi fegyverletételről tanultunk. Emlékeztek még, hogy mikor volt? Kinek a vezetésével tették le a magyarok a fegyvert?

Az alábbi linkre kattintva ezzel kapcsolatban találtok ismétlő feladatot:

https://wordwall.net/hu/resource/14207268

 

Helyezzétek el az itt látható időszalagon a világosi fegyverletétel idejét!


 

 

 

 

 

 

 

 

 Most a szabadságharc bukását követő időszakkal fogunk megismerkedni. Nézzétek meg a következő videó erről szóló részét, 3:56-tól 6:40-ig!

Ezen a linken érhetitek el:

https://www.youtube.com/watch?v=Zwn6hC85F8M

 

Emlékeztek még az elhangzottakra? A következő linkre kattintva oldjátok meg a kvízt!

https://wordwall.net/hu/resource/14187912

 

1849. október 6-án Aradon Haynau kivégeztette a 13 honvéd tábornokot, őket nevezzük az aradi vértanúknak. Minden évben ezen a napon emlékezünk rájuk.

Arad Erdélyben, a mai Románia területén, a Maros folyó partján fekszik.




 

Az alábbi linkre kattintva végezzétek el az aradi vértanúkkal kapcsolatos feladatot!

https://learningapps.org/display?v=p1pt3quna21

 

Gróf Batthyány Lajos volt miniszterelnököt szintén 1849. október 6-án végezték ki Budapesten.

gróf Batthyány Lajos

 



Nézzetek utána az interneten, hogy a Ti településeteken melyik aradi vértanúról neveztek el utcát, teret vagy iskolát!

 Mi volt Haynau célja? A következő linkre kattintva válasszátok ki a kakukktojást a felsoroltak közül!

https://wordwall.net/hu/resource/14229990



Végezetül egy kis levezető feladat

Rajzoljatok a füzetbe egy gondolattérképet!

Írjatok a gondolattérkép buborékaiba olyan szavakat, amik eszetekbe jutnak a fegyverletétel utáni időszakról! (segít a tankönyv)


 

Jó munkát kívánok!

Barbi néni